What is the most advanced weapon in history? | ইতিহাসের সবচেয়ে উন্নত অস্ত্র কী?

What is the most advanced weapon in history?

I think the most destructive weapon in the world is the AK47. Anyone in the world can learn to operate this rifle in three to four hours and anyone can operate it. I don’t think as many people have been killed in the world with AK47s as with other weapons.

AK-47 is one of the most popular firearms in the world today. It is a gas operated automatic weapon. Its designer is Mikhail Kalashnikov of Russia (then Soviet Union).

As the AK 47 became popular with the Red Army in the Soviet Union, the Soviet Union supplied the AK 47 to other countries, including its friend Vietnam.

But the AK-47 showed its fearsome form in the 1955 Vietnam War. The AK 47 rifle licks the dust of America’s most advanced weapon, the M-16.

The sheer speed and lethality of the AK-47 made it a battlefield weapon, spreading terror. Burst fire of 10 rounds per second disoriented American troops on the battlefield.

ইতিহাসের সবচেয়ে উন্নত অস্ত্র কী?

আমি মনে করি পৃথিবীর সবচেয়ে বিধ্বংসী অস্ত্র হচ্ছে একে47। পৃথিবীর যে কোন ব্যক্তি তিন চার ঘণ্টার মধ্যে এ রাইফেল চালানো শিখে নিতে পারেন এবং যে কেউ এটি চালাতে পারবেন। পৃথিবীতে একে৪৭ দিয়ে যত মানুষ হত্যা করা হয়েছে অন্যান্য অস্ত্র দিয়ে তার সিকিভাগও করা হয়নি আমার মনে হয়।

একে-৪৭ বর্তমান বিশ্বের অন্যতম জনপ্রিয় আগ্নেয়াস্ত্র। এটি একটি গ্যাস পরিচালিত স্বয়ংক্রিয় অস্ত্র। এর ডিজাইনার রাশিয়ার (তৎকালীন সোভিয়েত ইউনিয়ন) মিখাইল কালাশনিকভ।

সোভিয়েত ইউনিয়নে রেড আর্মিতে একে ৪৭ জনপ্রিয়তা পেলে, সোভিয়েত ইউনয়ন তার বন্ধু দেশ ভিয়েতনাম সহ অন্যন্য দেশ গুলিকে একে ৪৭ হাতিয়ার দেন।

কিন্তু একে-৪৭ তার ভয়ঙ্কর রূপ দেখায় ১৯৫৫ সালে ভিয়েতনাম আমেরিকা যুদ্ধে। আমেরিকার সর্বাধুনিক হাতিয়ার এম-১৬ কে ধুলো চাটিয়ে দেয় একে ৪৭ রাইফেল।

একে-৪৭ এর তীব্র গতি ও মারণ ক্ষমতা যুদ্ধ ক্ষেত্রে রণচন্ডি হয়ে,বিভীষিকা ছড়িয়ে দেয়। প্রতি সেকেন্ড ১০ রাউন্ড ব্রাস্ট ফায়ার আমেরিকার সেনাদের যুদ্ধ ক্ষেত্রে দিশেহারা করে দেয়।

Leave a Comment

Share via
Copy link
Powered by Social Snap